class

Behind The Curtain

Lerne, Zuschauer zu werden, und zwar von Film als Bild- und Klangkunst, bei der nicht nur die sprachlichen Parameter zählen, sondern zumindest ebenso sehr die Materialien, das Licht, die Rhythmen und Harmonien …

Kunst wird nicht unterrichtet, man begegnet ihr, man experimentiert mit ihr, sie wird auf anderen Wegen vermittelt als im reinen Diskurs des Wissens, manchmal sogar ohne jeden Diskurs. Der Unterricht, das ist die Regel, die Kunst muss dort eine Ausnahmestellung erhalten.

Alain Bergala

The Finger Pointing To the Moon Is
Not the Moon

Through hundreds of theories, techniques and practical demonstrations we’re going to unpick the nebulous art that is modern creative editing. But above all our goal is to teach you how to think like an editor. How to think in sequences. The ability to watch a bunch of disparate rushes and construct them in your mind into the most compelling and beautiful version of themselves

As we take our first steps on this enchanting path the most important preliminary thought I would encourage is persistence and determination. When learning any complex art form the more hours you put in the more you’ll get out and therefore, the better you will be. There is absolutely no reason why anyone with the will and determination to learn this beautiful art form cannot master it.

Editing is an amazing creative and intellectual pursuit and us editors are a strange breed of artist. Part journalist, part writer, part repairman, part pictorial collagist. We are many people in one and throughout this course we’re going to study, in detail, each and every one. At the end, you will be a better story teller and therefore a better film maker.

There is nothing like the feeling of watching a beautifully constructed scene for the first time, knowing that we have broken down, shaped and moulded the raw elements into the very best they can be. We are sculptors, we take whats been given to us and make it into something amazing.

Paddy Bird

„Komposition“ ist ein ganz niederträchtiges Wort, das wir den Franzosen zu verdanken haben und das wir sobald wie möglich wieder loszuwerden suchen sollten. Wie kann man sagen, Mozart habe seinen Don Juan „komponiert“! Komposition!  Als ob es ein Stück Kuchen oder Biskuit wäre, das man aus Eiern, Mehl und Zucker zusammenrührt!

J.W. v. Goethe